درمان تبخال دستگاه تناسلی با بره موم

درمان تبخال دستگاه تناسلی اگرچه در طب نوین امکان پذیر نیست؛ اما بره موم یک راهکار خوب برای برطرف کردن آن است.

تبخال دستگاه تناسلی یک بیماری مقاربتی و جنسی است. این بیماری باعث ایجاد تبخال هایی می شود که تاول های بسیار دردناکی هستند. آنها نوعی برجستگی پر از مایع هستند که می توان با خارج کردن مایع، آنها را از بین برد. تحقیقات نشان داده که حدود 16 درصد از افراد 16 تا 49 سال، به این نوع بیماری مبتلا هستند. اگر کمی بر روی علل تبخال دستگاه تناسلی بیشتر تحقیق کنیم متوجه می شویم که راهکارهای خوبی در طب سنتی شرقی و ایرانی برای درمان ان وجود دارد. یکی از این درمان ها بره موم است.
بره موم به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده و برطرف کننده انواع آلودگی و ویروس شناخته می شود. به همین علت است که از این ماده می توانیم برای این نوع بیماری خاص و دردناک استفاده کنیم. شاید وقت آن رسیده باشد به جای درمان هایی که اثرات چندانی بر روی تبخال تناسلی نمی گذارند و ضررهای زیادی هم دارند، از مواد طبیعی مثل بره موم برای برطرف کردن این بیماری ویروسی استفاده کنیم.

آنچه باید در مورد تبخال دستگاه تناسلی بدانیم

دو نوع ویروس تبخال باعث ایجاد تبخال دستگاه تناسلی می شود:
*    HSV-1 - که معمولا باعث ایجاد سرماخوردگی می شود
*    HSV-2 – که معمولا باعث ایجاد تبخال دستگاه تناسلی می شود

ویروس ها از طریق غشاهای مخاطی وارد بدن شما می شوند. غشای مخاطی لایه های نازکی از بافت است که دهانه های ورودی به بدن را تشکیل می دهند. آنها را می توان در بینی، دهان و دستگاه تناسلی پیدا کرد. هنگامی که ویروس ها در بدن انسان قرار دارند، خود را در سلول ها گنجانیده و سپس در سلوله ای عصبی لگن قرار می گیرند. ویروس ها تمایل دارند به راحتی در محیط هایی که قرار دارند، تکثیر یا سازگار شوند. به همین علت درمان آنها و گاهی با مشکلات زیاد مواجه است.

HSV-1 یا HSV-2 را می توان در مایعات بدن افراد آلوده پیدا کرد؛ از جمله:
*    بزاق دهان
*    مایع منی مردان
*    ترشحات واژن بانوان
*    و ...

در مورد علائم اختصاصی این بیماری می توان گفت که:
*    علائم عمومی برای مردان شامل تاول های روی آلت تناسلی یا باسن (نزدیک یا اطراف مقعد) است.
*    علائم عمومی برای بانوان شامل تاول اطراف یا نزدیکی مهبل، مقعد و باسن است.

دیگر علائم این بیماری که به صورت مشترک در بین مردان و بانوان وجود دارد، عبارتند از:
*    ممکن است تاول در دهان و روی لب، صورت و هر جای دیگر که با مناطق آلوده در تماس باشد ظاهر شود.
*    محل آلوده قبل از ظهور واقعی تاول ها، شروع به خارش یا سوزن سوزن شدن می کند.
*    ممکن است تاول ها زخم شوند.
*    ممکن است غدد لنفاوی متورم شود. غدد لنفاوی با عفونت و التهاب در بدن مبارزه می کنند.
*    ممکن است سردرد ، درد بدن و تب داشته باشید.
*    و...

نکته مهمی در مورد بانوان باردار وجود دارد و آن این است که اگر بانویی باردار باشد و کودک از طریق واژن به دنیا بیاید، ممکن است نوزاد او به این بیماری مبتلا شده و عوارضی از نابینایی تا مرگ را برای او به همراه داشته باشد. بسیار مهم است که در صورت بارداری به پزشک خود بگویید که تبخال دستگاه تناسلی دارید. آنها اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از انتقال ویروس به نوزاد در هنگام زایمان انجام می دهند و احتمالا از زایمان طبیعی خودداری می نمایند.
صحبت های زیادی در مورد تبخال دستگاه تناسلی می توان انجام داد. برای مصال اگر هر کدام از زوجین مبتلا به این بیماری هستند، باید حتما از کاندوم استفاده نمایند تا باعث انتقال بیماری نشوند. همچنین تا جای ممکن پوست صورت و لب ها نباید با ناحیه تناسلی فرد مبتلا تماس داشته باشد. اگر به این بیماری مبتلا هستید حتما اطلاعات دقیقی در مورد پرهیزات و... که باید رعایت کنید به دست آورید.

چرا بره موم برای درمان تبخال تناسلی مفید است؟
اگر به منابع علمی سری بزنید، متوجه خواهید شد که علم نوین راهکاری برای درمان تبخال دستگاه تناسلی ندارد. در واقع تمامی داروها به گونه ای است که برای کنترل بیماری و جلوگیری از تشدید آن تجویز می شوند. با این حال، روش های درمانی مختلفی در طب سنتی برای این بیماری تعبیه شده است که می تواند این بیماری را بهبود بخشد.
بره موم یک ماده ضد ویروس فوق العاده قوی است. از این ماده برای درمان انواع بیماری های ویروسی از آنفولانزا گرفته تا دیگر بیماری های ویروسی استفاده می شود. تبخال تناسلی نیز نوعی ویروس است که بره موم  می تواند با آن مبارزه کند. روش های مختلفی برای درمان تبخال تناسلی با بره موم وجود دارد. با این حال به نظر می رسد استفاده از این روش ها حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود.
مصرف خوراکی بره موم قطعا اثرات خوبی بر روی برطرف شدن بیماری دارد. اگر به صورت مداوم از بره موم استفاده کنید، سیستم ایمنی بدن شما تقویت شده و یک سپر ایمنی قوی برای پیشگیری از این بیماری خواهید داشت. همچنین مصرف خوراکی از کپسول بره موم یا عسل بره موم برای درمان تبخال تناسلی نیز کاربرد دارد.
مصرف موضعی بره موم نیز می تواند یک گزینه خوب به نظر برسد. با این حال به هیچ وجه اجازه ندارید بدون دستور طبیب طب سنتی از بره موم برای ویروس کشی ناحیه تناسلی استفاده کنید. علت ایت موضوع این است که بره موم برای برخی افراد ایجاد حساسیت می کند و خطرناک خواهد بود. با این حال نشستن در تشت آب، عسل و عصاره بره موم به صورت منظم، می تواند به مرور زمان باعث برطرف شدن تبخال ها شود. دوز مصرفی بره موم برای این روش درمانی را از پزشک خود بپرسید.

درمان تبخال دستگاه تناسلی اگرچه در طب نوین امکان پذیر نیست؛ اما بره موم یک راهکار خوب برای برطرف کردن آن است. کافی است با مشورت پزشک از این ماده استفاده کرده و به مرور زمان شاهد بهبود این بیماری باشید. فراموش نکنید که اگر در معرض ابتلا به این بیماری هستید هم می توانید از بره موم به صورت خوراکی استفاده کنید تا خطر ابتلا کاهش یابد.